Takseringstjenester

DIN LOKALE TAKSTMANN INNEN MALERFAGET

Klage på malerarbeid, ikke fornøyd med malerarbeidet, mangelfullt malerarbeid, ikke tilfredsstillende malerarbeid, reklamasjon på malerarbeid, dårlig utført malerarbeid, uenigheter om resultatet, kvalitet på malerarbeid, hvilken standard kan man kreve.

Jeg utfører Innvendige og Utvendige gjennomgang av utført malerarbeid og leverer Reklamasjonsrapporter, Ferdigstillelsesrapporter, Oppfølgingsrapporter,  Ettårsbefaring på malerarbeider, Arealmåling på tak- / veggflater og Arealmåling av gulvflater.


Reklamasjonsrapport


Reklamasjonsrapport er en vurdering av feil / avvik / mangler / skader (gjeldende forhold) som det blir reklamert på. Dette gjelder både for brukte og for nye boliger, næringsbygg, innvendig og utvendig. Ofte i forbindelse med oppussing eller kjøp av ny leilighet eller bolig, et eierskifte for en bolig eller leilighet, oppussing av næringslokaler. Denne kan utføres med og uten bildedokumentasjon.

Borettslag/sameierlag som trenger hjelp i en tvistesak med utbygger eller utførende firma som har hatt malerarbeidet.

Ta kontakt dersom du føler at utført malerarbeid ikke tilsvarer den kvaliteten som er blitt lovet, eller det er feil eller mangler med arbeidet.

Jeg hjelper til med en uavhengig vurdering av forholdet som det reklameres på.

Jeg forholder meg til reglene og normene i NS 3420-T Maler - og beleggarbeider.


Ferdigstillelsesrapport



Ferdigstillelsesrapport er en rapport for nye hus/leiligheter, næringsbygg hvor utført malerarbeid blir gjennomgått/sjekket opp mot gjeldende regler/normer i NS 3420-T Maler og beleggarbeider før salg/overtakelse. Denne kan utføres med og uten bildedokumentasjon.

Er du utbygger kan jeg foreta en gjennomgang på utført malerarbeid og sjekke det opp mot tilbudsforespørsel/tilbud fra utførende og sjekke overflater opp mot regler og normer i NS 3420-T. Da slipper du som utbygger krangler/tvister med utførende eller kjøper vedrørende resultatet. Eventuelle feil og mangler blir beskrevet i en rapport der hvert rom blir gjennomgått, både tak og vegger.

Er du kjøper eller utførende og uenig med det ferdige resultat på malerarbeidet kan jeg utføre en ferdigstillelsesrapport der jeg sjekker overflater opp mot regler og normer i NS 3420-T. Eventuelle feil og mangler blir beskrevet i en rapport der hvert rom blir gjennomgått, både tak og vegger.



Oppfølgingsrapport



En Oppfølgingsrapport er en oppfølging av flikkarbeider fra Ferdigstillelsesrapporten eller Reklamasjonsrapporten. Her går jeg gjennom og sjekker at utført flikkarbeid tilfredsstiller regler og normer i NS 3420-T. Er det fremdeles feil og mangler, blir dette notert og fremkommer i rapporten som en feil/mangel.





Ettårsbefaring malerarbeid



I en Ettårsbefaring for malerarbeid blir det gjennomgått klager på utførte malerarbeider som er klaget inn før ettårsbefaringen gjennomføres. Dette sjekkes opp mot gjeldende regler/normer og krav til NS 3420-T Maler og beleggarbeider.





Arealmåling tak / veggflater




Trenger du hjelp til oppmåling etter utført arbeid ved f.eks. uenigheter ved målsetting av tak og veggflater?

Jeg utfører oppmåling av malte arealer på tak og vegger etter reglene i NS 3420-T Maler og beleggarbeider



Arealmåling gulvflater




Trenger du hjelp til oppmåling av gulvflater?

Jeg utfører arealoppmåling av gulvflater etter reglene i NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger og NS 3420-T Maler og beleggarbeider.